About Me

My Photo
Nell Huriean
I am me and that's all I can be...I'm not perfect and never claimed to be...but I am happy with who I am and with the decisions I have made in my life... NoBOdy perfectly noe EvERYTHINg AbouT me... I am a daughter, a SisteR, a Grand-Daughter, A niece, a cousin, a FrienD, a StudeNt, a Young girl And a grown woman. I aM confident And SCArED, TERRIFied anD exited. I am LovING AND cARing and thoughtful anD hOPEful. I am Shy anD friendly, anD careful AND carleSS. I am hard working anD determined But a little scared on tHe inside. I PraY to GOD and CrY My tEaRS. i listen To Others & olwez gave a chance for someone who deserved itz. I LoVE yoU anD I want yoU But nOt so close. I aM everything anD nothing alL at OnCE..feel free to visit my blog yaa..all about my Tales... Nell Heart you...
View my complete profile

love2


Monday, April 25, 2011

Perempuan punya cakap...hahaa....



FINE 
Ini la yang perempuan paling suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh....ingat!

LIMA MINIT 
Ini sebenarnya setengah jam..ko jan... Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang...deal!



TEDA APA-APA 
Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar macam dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama 'LIMA MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'. 

PERGILAH! (dengan kening terangkat) 
Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan 'Teda APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'. PERGILAH (dengan kening biasa) Ini bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan 'TAKDE APA-APA', 'FINE' dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa 'LIMA MINIT' apabila dia dah sejuk. 

MENGELUH YANG KUAT 
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH YANG KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'Teda APA-APA'. 


MENGELUH YANG PERLAHAN 
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH YANG PERLAHAN' membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas. 

OKAY LAH 
Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. 'OKAY LAH' bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. 'OKAY LAH' selalunya digunakan dengan 'FINE' bersama 'Kening Yang Terangkat'. 

BUAT LAH 
Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar. 

TOLONGLAH 
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OKAY LAH'. 

TERIMA KASIH 
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama. 

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK 
Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH YANG KUAT'. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH YANG KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'Teda APA-APA'. 




Wednesday, April 13, 2011

Life begins with ABC.. ^_^

Nah...i like diz post....sia nampak sana blog urng...copy truz! CUTE!!!! hekhekhekhek.....


Age: Nah....bansiii sia....23th okay???Hushhhhhhh.......tua! tua! grrrrrrrr....... buli kah kalo tiap taun teda e2 29 Januari?????
Boyfriend: Sintaaa sama sia punya bf.....hekhekhek.....nda kira lar sapa yg jadi bf sia...sia sinta e2 sama dorang..mimang g2 lar sepatutnya kan wahai manusia2 sekalian...hahaaa....

Chore You Hate : Cooking....hari-hari sia buli meradang kalo kena suru masak nhe taw.....dizlike lar...euuuwwwwwwwwwww!!!!!
Daddy: JOHNY SUAH...heheeee...love my daddy so muchie!!!!!!!!

Essential Start Of Your Day: bangun2 jak, truz Check jam di hp....terus tinguk ada sms or inda........ Wajib! hekhekhek....

Favorite Colour: Pinky!!!!!! so muchie!!!!!!


God: My Priority bah diz...unplaceable kama..... Palink atas..... (Muka serius!)
Height: 153cm...shhhhhhhhhhhhhhhh..sia taw sia pindik...uwahhhhhhh.......

Instruments I play (or have played): nah..nah..nah....hampir semua sia main....coz sia kan musician tym di skul dulu...bt my major iz piano..olalalallalallaallaaaa.....
Job title: Student sana ums kunun...
Kids: soon??  sia maw anak kembar.....sampai sia dapat anak kembar baru sia berenti bwat anak..eh???sowt!!! hahaa
Live: Sweet & Sour Home sne Tuaran..hahaaaa..
Mom's name: Sainah @Jennifer Tombulung.... mcm nama muslim???? yes! my mum muslim dulu2.....heheeee....
Nickname: banyak nhe sia punya nickname! AdieQ, Borongos, Mia, Tagau, Nel, Nelly, Nanas, but palink glamour urng putih bilang iz NELL HURIEAN! hahahaaa....

Overnight hospital stays: last year..Masuk Emergency Room di Keningau jam 3 pagi...sia nda maw lae g2....will take good care of myself udah....PROMISE!
Pet peeve: hot tempered people!!

Quote i love:
  • They say treat people the way you like to be treated..But, I say treat people the way they treat you
  • Any girl can find her Prince but her dad is always the King
  • Everyone asks for a miracle. Some a house, some a car,and  some for love. Be happy with what you have and remember: your miracle is that your alive today.. i wish i was what you wanted..
  • When u truly care for someone,their mistakes never changes our feelings because it is the mind that gets angry but the heart still cares
(sama banyak lagi lar...) heheheeee!
Right or Left Hand: Right lor....sia nda kidal okay??? but one funny thing about me iz: sia nda dapat beza kiri or kanan....olwez have problem bila maw pasang signal....mesty maw tinguk tanda di jari sia baru dapat beza mana kiri..mana kanan..sandih!!!

Siblings: 6 urang : Nelson, Nelvenia, Malvin Salveriano, Malviannie Sandra, Noel Junior, Noel Dyeon
love dem so muchie!!!!!! heheeeee
Time you wake up: 45 minutes b4 my class start.... nda heran lar selalu kena cop dtng lambat p clazzz.....even my claz jam 11am also..huhu...
Underwear: uik!! buduh..hahahaaaa..Rahsia!!

Vegetable you dislike: Sayur petola (kecula) yakkkkk!!!!! inda diterima badan langung! ingat pun buli muntah woooo!!! aduiiiii....
Weight:  shhhhhhhhh.....secret also...hahaaaaa..but sia mw diet sampai berat sia jadi 48...chaiyoooooo!!!
X-ray you've had done: chest X-ray. query for tibi. thanks God it's only normal cough...sama..tym medical check up maw masuk university lar....kihaaaaaa...
Yummy food you make: teda!! haaaahaa...SOON bah! don't really know how to make delicious food....olalaallalaaallaala......
Zodiak: Aquarius bah nhe...hahaaaa....

OKAY! abiz udah...pnat sia bwat nhe...adeiiii.....

Hey Boy... get a hint plizzzz...


  • Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.  
  • Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.  
  • Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku. 
  • Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.  
  • Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.   
  • Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda. 
  •  Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.    

  • Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.  

  • Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.  

  • Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.  


  • Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.  

  • Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.


Sunday, April 3, 2011

WaT women Need To be Happy ???




It's not difficult to make a woman happy. A man only needs to be: 

1. a friend 
2. a companion 
3. a lover 

4. a brother 
                                                                       5. a father 
6. a master 
7. a chef 
8.  a psychologist 
9. a sexologist 
10. a psychiatrist
11. a stylist
12.  a good listener 
13. a good father 
14. very clean 
15. intelligent 
16. funny 
17. understanding 
18. passionate 
19. capable 
20. true 
21. ambitious 
22. tolerant 

WITHOUT FORGETTING TO: 


23. give her compliments regularly 
24. be honest 
25. not stress her out 

26. not look at oth girls 


AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO: 

27. give her lots of attention, but expect little yourself 
28. give her lots of time, especially time for herself 
29. give her lots of space, never worrying about where she goes 




IT IS VERY IMPORTANT: 
30. Never to forget: 
* birthdays 
* anniversaries 
* arrangements she makes

Bukan Susah mAw jaGa Hati Perempuan Nhe..



SENSITIF : bukan bermaksud suka merajuk , tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian .
 
CEREWET : bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala , kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala .
 
HALUS : ibarat sehelai sutera , cantik , mulus , lembut dan mudah tercarik dan koyak .. walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan , biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM .
 
IKHLAS : ikhlas seorang wanita tak perlu diragui .
 
 KORBAN : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi , termasuk ibu bapa , anak-anak , dan suami . WANITA amat tabah .
 
PRIHATIN : sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam .
 
MANJA : walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA . suka bermanja hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum .
 
EGO : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai .
 
CINTA : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus
 
SEKS : seks bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal . NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja . LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu . fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkan .

Man iz Easy!! if i we're a Boy....


1) Lelaki tidak pernah rasa simpati pada diri mereka sendiri. Kalau mereka putus cinta, tidak pernah terbawa-bawa dan bila bertemu kawan, bertanyakan teman wanitanya,dengan selamba mereka jawab ''Oh, aku dengan dia dah putus.'' Kemudian mereka berlalu minum teh tarik. Berlainan pula dengan gadis. Mereka lebih banyak yang menjawab, ''Tolong, jangan tanya pasal lelaki  tu lagi!'' 



2) Lelaki melihat masalah utama ialah kehidupan mereka. Bagaimana nak teruskan kehidupan, nak cari kerja dan sebagainya biarpun hubungan cinta sudah putus. Gadis lebih memikirkan 'hubungan percintaan' mereka yang terputus, kenapa mesti jadi begitu! 

3) Pada lelaki ada teman wanita, satu bonus. Gadis pula merasakan mesti ada teman lelaki, kalau tidak hidup tak lengkap. 

4) Tanpa teman wanita, lelaki memikirkan tentang kerjaya, sukan, keluar dengan teman dan mendengar muzik. 

5) Bila putus cinta, lelaki anggap gadis itu tidak sesuai untuknya dan dia tinggalkan gadis itu untuk cari gadis yang lain. 

6) Lelaki tidak suka membincangkan isu peribadi kerana tidak suka merosakkan emosi, hingga ada ungkapan , 'lelaki tidak suka mendengar dan wanita tidak tahu baca peta.' 

7) Lelaki berani bersumpah yang mereka tidak kecewa ditinggalkan teman wanita, padahal mereka sebenarnya sedih dan terluka. 

8) Lelaki tidak menangis macam budak kecil kerana mereka tidak pernah bersimpati pada perasaan. 

9) Lelaki tidak menganggap putus cinta satu trauma atau sejarah sebaliknya gadis merasakan ia trauma dalam hidup mereka. 

Mesti maW taw nhe......





1.   Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda. 

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara. 

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda. 

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin
anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan
sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi
sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun,
caci & cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. 

Template by:

Free Blog Templates