About Me

My Photo
Nell Huriean
I am me and that's all I can be...I'm not perfect and never claimed to be...but I am happy with who I am and with the decisions I have made in my life... NoBOdy perfectly noe EvERYTHINg AbouT me... I am a daughter, a SisteR, a Grand-Daughter, A niece, a cousin, a FrienD, a StudeNt, a Young girl And a grown woman. I aM confident And SCArED, TERRIFied anD exited. I am LovING AND cARing and thoughtful anD hOPEful. I am Shy anD friendly, anD careful AND carleSS. I am hard working anD determined But a little scared on tHe inside. I PraY to GOD and CrY My tEaRS. i listen To Others & olwez gave a chance for someone who deserved itz. I LoVE yoU anD I want yoU But nOt so close. I aM everything anD nothing alL at OnCE..feel free to visit my blog yaa..all about my Tales... Nell Heart you...
View my complete profile

love2


Wednesday, June 13, 2018

Pengalaman Pertama Memborong di Gm Klang dan Gm Plaza




Pengalaman pertama datang memborong di SM ini agak istimewa. Masa menulis nhe pun saya dalam Flight KL-KK. Mulanya bercadang pigi berdua saja sama adik tapi si mama nhe pun mahu-mahu ikut so kami terbang bertiga lah. Perjalanan kami hanya mengambil masa 3 hari 2 malam. Meaning 2 say mimang sangat-sangat padat lah.


Sebelum terbang saya pigi tanya dulu sama kawan yang biasa pasal memborong di KL nhe.. Dia cadangkan pergi terus ke GM klang sebab apa yang ada di GM plaza semua ada juga di GM Klang. Dia ada juga mention pasal kenanga mall. Okay sini saya maw cerita pasal beza kedua-dua tempat ini.



Dua-dua tempat ini jarak memang jauh. Kalo naik grab car tambang rm65. Tapi memandangkan kami bertiga so kira okay lah. Termasuk tol Rm3.50, dalam Rm70 juga lah tambang dari KLIA ke GM klang. sampai GM klang kami menginap di Ezihotel. Ini hotel agak kurang memuaskan tapi memandangkan ini lah yang paling dekat sama Gm klang so kami tinggal sini saja. Keluar-keluar ja terus GM Klang kedudukan ini hotel



Gm klang buka jam 10 pagi - jam 6.00pm saja tapi jam 5.40 tue semua peniaga udah masing2 mengemas barang. So kena set masa lah kalo pigi sini. Untuk bahagian C, buka sampai jam 10pm namun bahagian C tue semua yang barangan untuk maw kahwin saja sia nampak. segala langsir, cadar, karpet. Gm klang nhe memang sangat besar dan banyak barang. Tapi untuk kosmetik, dia sangat kurang. Kalo ada 10 skala, sia bagi 2 saja untuk kosmetik dan perfume. Tapi baju-baju muslimah, mainan dan barangan budak memang sangat heaven termasuk barangan keperluan rumah. Tp bukan ini bah sia cari. Huhu! Ohyaaa..wallpaper pun sangatttttt murah sini ah.. Kamu tahu yang di kaison jual rm36 segulung 3D tue? sini jual rm14.50 saja!! Gilaaa kan??? Yang rm19.90 selalu kena jual di kaison sini Rm10 saja. Memang puas hati lah! Sempat sia membeli lagi wallpaper untuk rumah.




Sia teda terbeli mainan di Gm klang. sia pok di gm plaza baitue namun trust me gais, di Gm plaza 1 ja kedai jual mainan itu pun harga mahal.. Rm35 ke atas semua. Bonggok betul sia rasa diri sia sebab nda beli di GM klang lagi. begitu juga dengan baju budak, di Gm klang bersepah2.. di Gm plaza? 1 skala 10 saja saya kasitau kamu. So kalo maw beli baju budak sangat digalakkan pigi sana Gm Klang. Sekijab ja kami habis round di Gm klang. Sebab yang kami maw cari tiada kan. Sampai sia ambil keputusan untuk pg GM plaza mahu tinguk amcm keadaan di sana.


Gm plaza kami nhe tempat dia kicik saja. Tempat laluan mimang sempit. Kalo ada troli nimpas, ko kena bagi laluan udah sama e2 troli. sebab laluan mimang sempit. Di luar kedai lagi banyak kotak timbun2 pasal banyak orang memborong di sini. Kalo maw cari kosmetik dan perfume, sia bagi ko skala 10/10. Sangat banyak kosmetik dan perfume  yang murah sini. Bayangkan bah, bedak muka kalo di gm klang borong paling murah rm2.50.. di sana Gm plaza rm1.60 saja.. Punya jauh beza harga. Obuse eyebrow yang kena jual rm48 di Gm klang, tapi di Gm plaza nda sampai pun rm40..Nampak beza harga dia??



Kebanyakan pemborong di sabah pun ambil barang di Gm plaza. Okay! syukurrr.. setakat ini jumpa lah lubuk rezeki diurang. Lepas ini bolehlah main watsap saja untuk order barang. E2 kedai BS yang salah satu pemborong utama sia, sekali sampai di Gm plaza.. tiada2 bahhhh.. Kena kc nimpas2 saja oleh orang. Bayangkan lah kalo sia nda turun sendiri pg kl untuk cari suplier, ndakah menyedihkan?? nasib sempat berkenalan sama suplier2 besar dari Gm plaza.


Kalo pasal beg-beg atau kasut saya sarankan pigi lah Gm klang. Gm plaza memang agak kurang pilihan dia. Kalo sia ada masa 1 hari lagi, sia maw bah pigi sana kenanga mall. Itu pun salah satu tempat memborong juga, tapi bilang orang-orang di sna kebanyakan baju saja. Ohya, baju di gm klang mmg murah. baju kerja yang baju kurung biasanya orang jual rm80 sepasang, di sana jual rm100 untuk 3 pasang!! tapi kena pandai pilih kedai lah.



Di luar-luar gm plaza banyak lagi tempat memborong yang kedai2.. sia sudah survey harga, ada yang okay..ada yang mahal. Yang barangan leather lah kebanyakan di luar-luar nhe. Kalo mcm dompet lelaki yang di pasar malam dorang jual rm45, di sana nda sampai pun rm10😂



So setakat ini gm plaza dan gm klang mmg sia sudah tahu selok belok dia. Sekarang  masa untuk pulang, baru terasa badan sakit lah, pinggang sangattt sakit lah..macam-macam penyakit bungkar. apa inda, berabis berjalan tanpa henti bah..hahaaa! okaylah, setakat ini saja coretan sia ini hari. Harap dapat membantu sesiapa yang mencari maklumat pasal 2 tempat ini.



Template by:

Free Blog Templates